12.01.2012 r. o godzinie 16:00 w Przedszkolu Publicznym nr 33 w Tarnowie - Mościcach odbyły się warszaty :„Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”
Przebieg warsztatów
1. Powitanie- iskierka
Cała grupa stoi w kole, trzymając się za ręce. Prowadzący ściska dłoń siedzącej przy nim osoby, która z kolei druga ręką ściska dłoń swego sąsiada. Gest ten w analogiczny sposób przekazywany jest dalej, aż uściski- iskierka, przechodząc przez cały krąg uczestników, wróci do osoby, która go zainicjowała.
2. Czasami….tak jak ja…?
Prowadzący zajęcia do całej grupy mówi takie zdanie; Czasami tak jak ja lubię robić tak: np.; wstaje i maluje palcami w powietrzu maluje serce, następnie cała grupa powtarza: Czasami tak jak Marta lubimy robić tak …
i wszyscy wykonują to polecenie, czyli malują w powietrzu serce.
i wszyscy wykonują to polecenie, czyli malują w powietrzu serce.
3. Opowiadanie
W parach opowiadamy wzajemnie o sobie. Następnie krótko opowiadamy
to, co zapamiętaliśmy.
to, co zapamiętaliśmy.
4. Pary – wołanie imienia.
Uczestnicy dobierają się w pary. Pierwsza osoba z pary zamyka oczy, druga woła jej imię i porusza się po sali. Osoba z zamkniętymi oczami porusza
się po sali za głosem, który słyszy.
się po sali za głosem, który słyszy.
5. Wspólne hasło.
Cała grupa dobiera się w 5 lub 6 osobowe grupy, najczęściej wybierają wspólną cechę, która ich łączy. Grupa ustala wspólne hasło. Uczestnicy siedzą w rozsypce w całej sali z zamkniętymi oczami. Na hasło start poruszają się na siedząco po sali wołając swoje hasło i szukając osób
ze swojej grupy.
ze swojej grupy.
6. Paczka
Tworzymy pary, jedna osoba z pary siedzi skulona na podłodze, mocno ściska ręce i nogi, układem ciała przypomina zawiązaną paczkę. Druga osoba z pary próbuje rozpakować paczkę z wyczuciem. Przyjmujemy zasadę, że raz odklejona od całości ręka lub noga nie może już wrócić na swoje miejsce.
7. Tunel
Uczestnicy tworzą 10 osobowe grupy. Grupa tworzy tunel, klęcząc obok siebie i podpierając się rękoma. Pozostała druga grupa 10 osobowa przechodzi na czworakach lub przeczołguje się pod klęczącymi dorosłymi
na drugą stronę tunelu.
na drugą stronę tunelu.
8. Wiadukt
Grupa tworzy tunel- wiadukt, klęcząc obok siebie, druga grupa ustawia się przy wejściu do tunelu. Uczestnicy kolejno wchodzą na plecy klęczących dorosłych, a następnie przechodzą po nich, czołgając się na brzuchu. Staramy się przeciągać jedynie rękoma nie pomagając sobie kolanami – nogi ciągną za sobą
9. Czołganie się na plecach
Grupa leży na podłodze na brzuchu obok siebie- ramię przy ramieniu, uczestnicy z drugiej grupy czołgają się po leżących w poprzek
po pośladkach, udach, dolnej części pleców, lub wzdłuż nich. Starają
się wykonać to ćwiczenie bez pomagania sobie kolanami.
po pośladkach, udach, dolnej części pleców, lub wzdłuż nich. Starają
się wykonać to ćwiczenie bez pomagania sobie kolanami.
10. Tort
Cała grupa siedzi skulona na podłodze, tworząc koło, uczestnicy ściskają
się mocno rękami i nogami, tworząc tort. Dwie chętne osoby mają za zadanie ukroić kawałek torta. Czy im się to uda?
się mocno rękami i nogami, tworząc tort. Dwie chętne osoby mają za zadanie ukroić kawałek torta. Czy im się to uda?
11. Twierdza
Uczestnicy podzieleni są na grupy. Grupy stoją w zwartym kręgu, trzymając
się pod ręce- tworzą twierdzę. Kilka osób siedzi wewnątrz twierdzy. Na sygnał dany przez prowadzącego, uczestnicy próbują się przedostać lub wydostać na zewnątrz kręgu.
się pod ręce- tworzą twierdzę. Kilka osób siedzi wewnątrz twierdzy. Na sygnał dany przez prowadzącego, uczestnicy próbują się przedostać lub wydostać na zewnątrz kręgu.
12. Masażyk
Tworzymy masażyk z całą grupa uczestników. Każda para wymyśla 3 lub
4 zdania do historii, którą rozpoczyna prowadzący.
4 zdania do historii, którą rozpoczyna prowadzący.
Opracowanie
Marta Falińska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz